HTML

Andy

Friss topikok

  • Rena: Örülök, hogy Ernő jobban lett. Már érdeklődni is akartam, hogy hogy van. Képzeld, lakást felújítu... (2007.07.17. 13:32) Nyaralás!?
  • Rena: Húúú, szuper lehetett a képek alapján. Meglestem a képtáradat is. ;) És nem szóltál, hogy itt vagy... (2007.06.20. 10:44) 1 hét vakáció képekben
  • Rena: Ó kis drága Danus. Ezek fránya fogacskák... Drukkolunk, hogy minél hamarabb túllegyetek a nehezén.... (2007.06.20. 10:42) Fogtündérke gyere ide!!!
  • Andy: Móni! Ha minden igaz (és jó idő is lesz), hétfőn-kedden lesznek itt a kőművesek és a betonozást me... (2007.06.08. 09:47) Alakul a dolog!
  • Rena: Szia! Már vártam az újabb bejegyzésedet. :):)Látszik hogy nagyon jól éreztétek magatokat. Mi is im... (2007.06.07. 10:41) Ismerkedés az élővilággal

Linkblog

Egy "kolonc" a nyakamban!

2007.05.16. 14:10 Oriandy

Áprilisban múlt 1 éve, hogy megvettük ezt a szép kis lakást itt Sárváron a kertvárosban, egy 4 lakásos társasházban. Azt hittem, ez nyugodt környék és a gyerekeimet nyugodt környezetben tudom majd felnevelni. De úgy látszik ezt valaki igencsak keresztbe szerené húzni. Mikor idejöttünk, már itt lakott egy fiatal család, van egy 6 éves kifiúk és akkor már várták a tesót is, (a fiamnál két hónappal késöbb született meg) és itt volt egy idősebb néni. Jaj, de jó gondoltam, lesz a gyerekemnek játszótársa és lesz egy "pót nagymami" is, hiszen a szüleim és az anyósomék is igen messze laknak. Aztán beköltözött a 4. lakó is, szintén fiatal család kisgyerekkel. Egy darabig nagyon jól megvoltunk így "egymás mellett", de jöttek a gondok. Az első lakó szólt, hogy mivel társasház vagyunk, és eddig ő intézte a ház ügyes bajos dolgai, legyek szíves idén elvállalni a közös képviselőséget. Hát, gondoltam, miért ne. Ithhon vagyok a fiammal, igazából ráérek és kedvem is volt hozzá, de mára már tudom, rosszul döntöttem. Mivel az udvar nem olyan szép (gidres-gödrös, hol van fű-hol nincs), úgy döntöttünk, felújítjuk. Emellett azért kéne kötni egy társasházbiztosítást is és társasházi számlát, amire minden hónapban közös költséget szedünk, amolyan felújítási alapnak. Természetesen ez úgy működik, hogy a közös képviselő lakógyűlést hív össze és ott megszavazzuk, kinek mi és hogy tetszik. Eddig nem is lenne gond, de az idős néni már az idegeimre mászkál. Na, nem azért, mert idős, félre ne értse a világ, hanem az örökös kötöszködése miatt. Kezdjük ott, hogy nem is övé a lakás, ő csak haszonélvező, de mivel itt lakik, úgy gondoltuk, nem támadjuk hátba és vele is megbeszéljük a terveinket, nem egyenesen a fiához futunk. Minden lakógyűlésre eljött, meghallgatta, elfogadta amiket mondtunk, aztán pár nap múlva jött és nekem mondta, hogy ebbe és ebbe ő nem megy bele. Először azon vitatkoztunk össze, hogy ő márpedig nem hajlandó az udvarrendezési költségek 1/4-ét kifizetni, hanem négyzetméteres arányban osszuk el. Kérdezem én: Mi köze a közös, osztatlan területű udvarhoz a lakás nagyságának???? Hiszen ő, mert a legkisebb lakásban lakik, semmivel sem jár hátra a garázshoz kevesebbet, mint pl. mi! Vettünk közös fűnyírót is. Azt sem akarta így fizetni, mondván ő úgysem használja. Na, de kérem, hát helyette a mi férjeink nyírják a szabadidejükben az a k.... füvet! Vagy nem? Ilyet én ki nem mernék ejteni a számon! Ráadásul, ahol tudunk, spórolunk, mert senkinek sincs felesleges pénze, így amit csak tudunk, magunk végzünk el az udvarfelújításban pl. földmérés, betonozás, kerítésre nád felrakása stb. Ezeket is igazán helyette fogják az fiúk megcsinálni, hiszen az ő garázsa elötti betont akkor ki rakná le? Nem hogy örülne, hogy neki és a kedves fiának itt semi-de semi dolga nem lenne, csak a részt kéne beadni, itt agittál nap, mint nap! Vasárnap volt egy rendkívüli lakógyűlés, mert újra megbeszéltünk mindent és aláírtuk a papírokat, hogy utólag senki ne tudjon visszalépni, én hétfőn elnyargaltam a bankba, megnyitottam a társasházi számlát, tegnap megkötöttem a biztosítást a társasházra, erre ma jön Teri néni és azt mondja, ő nem megy bele az új biztosításba, marad a réginél. Hát, akor erre megint mit mondjak? De ő azt állítja, hogy ő soha semmi nem mondhat, mert mindig leszavazzuk. Ez persze nem igaz, erre pléda: meg szerettük voltna nyitni a Fundamenta lakáskasszát is mint előtakarékosságot, hogy 4 év múlva milyen jól jönne az a 322 ezer forint ha valamit fel kellene újítani a házon. Persze ez állami támogatsásal együtt ennyi. Nem, ő nem fizet ilyet, mert ki tudja mi lesz vele 4 év múlva és ő a következő lakónak nem hagy itt pénzt -címszóval le lettünk szavazva. Vagyis maradt a megbeszélt összeg berakása a társasházi folyószámlára. Ez sem rossz így, de semmit nem kamatoziké s ez 4 év múlva is csak annyi lesz, amennyit mi berakunk! Na mindegy. Erre fel, ma jön, hogy ez se tetszik neki, mert a havi 10 ezer (négyzetméter arányosan elosztva) neki valahogy úgy jön ki, hogy 3 vagy 5 Ft a vége és nem kéne "filléreskednünk". Szóval.... Ja!! A mai napot azzal indította, hogy átjött hozzám két papírral ( merthogy a vízszámal úgy jön, hogy társasház, és mindenki aztán fizeti be nekem a fogyasztás arányában) amin a vízdíj van, és a következő kérdést teszi fel: miért fizettem ebben a hónapba több vízdíjat, holott a múlt hónapban is csak 2 m3 vizet használtam el. Na, erre igen felment bennem a pumpa, hiszen van egy közös kerti csapunk és a minap mondta nekem hogy milyen jó hogy van és lehet locsolni a virágokat, meg hogy ő írja, mennyit locsol róla! Szóval a többlet egyértelműen a kerti csap fogyasztása 4 részre elosztva. Mire elmagyaráztam neki.... Nagyon nehéz eset. Rengetegszer összevitatkoztunk már ezek miatt és én mindig azt mondom neki a végén (amiután becsukom elötte az ajtót): hogy látja Teri néni! Nekem itt van ez a csöpp gyermek, akit fel kell nevelnem és arra kell az energiám, hogy vele foglalkozzak, ne pedig más nyűgjével! Szóval, ha én előre tudom, hogy egy "kolonc" szakad majd a nyakamba ezzel a közösképviselőséggel, akkor tutira nem vállalom. Főleg, hogy tervben van a tesó, és nekem nagy nyugalomra lesz majd szükségem!

Húúúúú! Ez jól esett! Jó volt kiírni magamból a dühömet, mert a fiam alszik és nem akarok hangosan szitkozódni!

5 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://andy.blog.hu/api/trackback/id/tr3876779

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Móni 2007.05.16. 20:32:45

Szia Andi!

Megint én, már rajongód lettem. :-)))

Először is, szerintem próbálkozz be a többi lakónál, hátha valaki elvállalja a közös képviselőséget, mert 2 gyerek mellett ez tényleg húzós lesz. + ha később dolgozni fogsz, akkor meg pláne.
Ezen kívül, a mama fiával nem tudnátok beszélni? Vagy nem is érdekli az egész? Mert amit ti megszavaztok, az mindanyiótok érdeke, az övé is.

Az udvar rendbe tételéből szerintem is mindenkinek ki kell vennie a részét, neki is. Ha meg nem teszi, akkor fizessen. Ingyen már semmit nem lehet csináltatni a mai vilgában.

Egyébként jó ez a társasház, mert neked "csak" 4 család ügyes bajos dolgait kell felvállalnod. Mi 10 emeletes panelban lakunk, de itt soha nem megy bele senki semmibe. Már rég benne lehetnénk a panelprogramba. Na mind1. Nem is sorolom tovább, mert csak felhúzom magam.

Andy 2007.05.16. 20:50:56

Móni!
Az az igazság, hogy úgy beszéltük meg, minden éveben más lesz a közös képviselő! Így egyenlőre 3 évente kerül rám a sor, mert természetesen ezt sem vállalja el a drága mami!! Amúgy az alattunk lakónak is 2 gyerkőce van, így ha most emaitt mondanék le, akkor a fejemhez vághatná, hogy neki is kettő van... Bár ennél azért emberségesebb!
Amúgy most jutottunk el arra a szintre, hogy felhívjuk a fiát és megmondjuk neki, hogy a következő gyűlésen itt a helye. Ismerema 10 emeletes ház szindrómát! :D 27 évig ott laktam én is!

(nem akarod megnyitni az Andy blog rajongói klubot??) :D

R. · http://macskanyelv.freeblog.hu 2007.05.17. 09:42:36

Andy,
részvétem, ez tényleg durva.
Szerintem beszélj a fiával, de ha legközelebb hisztizik a vénasszony akkor teremtsd le, de nagyon és világosítsd fel, hogy már nem a szocializmusban élünk. A ház közös tulajdon és ez nem azt jelenti, hogy senkié, hanem, hogy ti 4en feleltek érte.
Így vagy dolgozik érte, vagy beszl anyagilag.
Ráadásul ezt a fundamentás dolgot sem értem, hiszen itt a havi felújításra szánt összeget raknátok be, nem?
Most az tök mindegy, hogy ő 4 év múlva ott lesz e vagy sem, addig havonta akkor is fizetnie kell és ha ott lesz, akkor csak örülhet, hogy kamatot is kaptok rá.
Húú, de gyűlölöm az ilyeneket!

Oriandy 2007.05.17. 13:47:38

Rita!
A durva az egészben, hogy én már párszor veszekedtem vele ezek miatt, erre ő azt mondta, hogy kis taknyos vagyok, miért nem adom meg az idősebbnem a tiszteletet. Erre azt találtam mondani, hogy a tiszteletet nem a korral hanem a viselkedéssel lehet nálam kivívni! Meg azt mondja nekem, hogy én még senkinek nem adtam semmit ebben az életben!? Hát a k... anyját! De igen is adtam! Hiszen ott a fiam! Az semmi? Hiszen életet adtam neki, most pedig a szeretetemet!!! És szerintem ez sokkal szebb és jobb dolog, mint az hogy valakit anyagilag támogatok! Nem?

Móni 2007.05.17. 16:32:52

Andy, ilyeneket mond?????? Kér ki magadnak. Hú, de egy aljas vénasszony!
süti beállítások módosítása